Macadamia

Olja i skönhetsvärlden är modernt nu. Alla olje-sprayer för hår som finns och jag har även provat olja som vård för ansiktet (Ett tips för dig med torr hud men för mig med fet så kunde jag bara använda detta över natten och tvätta på morgonen). Men det finns också i de flesta smink som tex mineralpuder och i flytande foundation(Det finns både dåliga oljor och bra näringsoljor) Mineraloljer finns i våra viktigaste energikällor.

De flesta oljor i smink är sämre oljor som min egen hy reagerar negativt på. När jag jobbade i förrgår så sa de att frityroljan som de använder att göra pommmes i renas mellanåt och när den blir gammal så sparas den och skikas till fabriker för återvinning som de använder till att göra smink av.

De oljer som jag oftast har lättare att lita på är de olika produkterna med näringsoljor som finns till hår. Som jag har märkt så tycker jag att det är lättare att hitta bra, lojala märken på hårprodukter än vad det är att hitta till smink.

Sedan finns det (oftast till hår) så kallade siliconer som kan vara lätt att blanda med oljor. Det är också ett ämne som kan vara av fusk kvalitet och bättre kvalitet som man måste vara försiktig med. Det ämnet sluter håret och ger den en glasnig yta men är bara ytligt och gör håret plastigt (Tips på ett märke med dåliga silikoner är CRUSH). Därför kan det vara svårt att skilja när man som kund kommer in och oljan gör håret glansigt och siliconer gör håret glansigt. Båda ämnena utför uppdraget men siliconer är bara ytligt och det tar flera månader att få ur det ur håret.


Det är också svårt som kund att tolka vad som står på förpackningen och var ingredienserna kommer ifrån.

Ett välomtyckt hårserie baserad på helande oljor.
Funderar lite över detta och är sugen på att köpa schampo och balsam ur denna serie. Men vet inte om jag vågar köpa dessa stora flaskor innan jag har provat dem och kollat djupare på innehållet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu